Шукати в цьому блозі

четвер, 29 вересня 2022 р.

Для вас батьки!

Моральні відносини в родині 
та дитячому садку
       Сім’я – перша школа людських взаємин, де діти з ранніх років засвоюють систему моральних цінностей, норм поведінки, культурні традиції народу.
       Виховуючи дитину, і вихователі, і батьки сподіваються виростити з неї гідну людину. Кожен із батьків хоче пишатися своєю дитиною, прагне, аби вона виросла творцем. Моральне виховання – це складний педагогічний процес, в основі якого лежить розвиток почуттів. У дошкільному віці дитина починає керуватися в своїй поведінці моральними нормами. У неї формуються моральні уявлення та оцінки. Переживання гордощів вперше виникають у дитини внаслідок прямої оцінки дорослого, а потім і без неї. Поступово формується потреба гордитися певними якостями, зберігати позитивну оцінку дорослих і тим самим задовольняти своє самолюбство.
        Вихованню моральних почуттів в історії педагогіки завжди приділялась велика увага, адже виховання у дитини громадянина своєї Батьківщини невід’ємне від розвитку у ній гуманних почуттів: доброти, справедливості, здатності протистояти неправді й жорстокості. Дуже важливо з малих років вчити дитину розрізняти власні бажання та інтереси інших. Той, хто заради своїх бажань відкидає убік закони совісті й справедливості, ніколи не стане справжньою людиною і громадянином. Так вважав В.О. Сухомлинський. Mopaльні почуття розвиваються в дітей у процесі взаємин з дорослими й однолітками, але головну роль у цьому відіграє все-таки родина.
Пам’ятка для батьків
I. Формування моральної свідомості (уявлень про моральні норми):
- формування уявлень про мораль;
- формування уявлень про добро і зло;
- закріплення суджень про те, що добре і що погано;
- учити оцінювати вчинки;
- обирати адекватну ситуації форму поведінки;
- усвідомлювати свої дії.
II. Розвиток навичок моральної поведінки:
- формування навичок культурної поведінки;
- виховання поваги до оточуючих (дорослих і дітей);
- виховання самостійності;
- розвиток культури спілкування;
- виховання юного джентльмена (належне ставлення до дівчаток, жінок)
і юної леді (належне ставлення до хлопчиків);
- розвиток здатності до самооцінки і корекції поведінки (за допомогою дорослих);
- формування негативного ставлення до проявів брехні, боягузтва, ліні, жорстокості тощо.
III. Виховання моральних почуттів:
- здатність помічати стан іншої людини і відповідно реагувати (радість, гнів, жалість, співчуття, каяття тощо);
- формування уявлення про чоловічу і жіночу роль у сім’ї, відносини поколінь;
- виховання любові, поваги до членів сім’ї, дійові прояви любові (увага, допомога, догляд);
формування здатності приносити радість іншим людям (батькам, вихователям, друзям);
- виховання почуття любові й бережного ставлення до природи.

Немає коментарів:

Дописати коментар